23948sdkhjf

Værktøjsfabrik ser uanede danske muligheder

Hjernø Værktøjsfabrik var med på Plastteknik Nordic i Malmø for at møde de danske kunder og leverandører.

Det kan godt betale sig at tage turen over Øresund for at møde sine danske kunder i plastindustrien.

Det er i hvert fald for at styrke og dyrke de danske forbindelser, at støbeformsspecialisten Hjernø Værktøjsfabrik fra Odense er med på plastmessen i Malmø.

Det fortæller administrerende direktør Aage Agergaard, som har noteret sig, at 90 ud af førstedagens 100 besøg på Hjernøs messestand har været danske.

- Det er rigtig godt for os at være her. Vi har både kunder og leverandører samlet omkring os, siger Aage Agergaard, som er med på den nordiske plastmesse for fjerde gang.

Og selvom Hjernø Værktøjsfabrik har kunder i både Danmark og Norge samt en smule i Sverige, så er øjnene rettet mest i retning af Danmark.

- Der er stadig uanede muligheder for os på det danske marked. Vi får mange nye danske kunder, fordi man ude i industrien har indset, at pengene man sparer ved at få lavet sine forme ikke tæller så meget mere. Nu kigger man også på service og kvalitet, siger Aage Agergaard med henvisning til tiden omkring krisen, hvor hver en krone blev vendt.

Sådan er det ikke helt mere, og i dag har Hjernø med 50 mand og en topmoderne maskinpark fået endnu flere muskler til at gribe og fastholde markedet.

- Vi kan lave 10 værktøjer på 12 uger, og det er naturligvis en fordel for kunderne, at det kan gøres så hurtigt. Samtidig går vi meget tidligere ud til kunderne og kigger på udfordringerne i deres projekter. Der trækker de på vores viden, og vi står efterfølgende godt, når de skal finde den rette til ordren, forklarer Aage Agergaard.

Faktisk går det så godt, at Hjernø Værktøjsfabrik oplever, at nye medarbejdere søger job på fabrikken på eget initiativ, og at kundekartoteket konstant udvides, selvom Hjernø Værktøjsfabrik ikke har en egentlig salgsafdeling.

- Vi vil hellere have et godt ry og en solid markedsføring, end vi vil have en decideret salgsafdeling. Når så kunderne kontakter os, så møder de vores teknikere og ingeniører og får de rigtige svar med det samme, siger Aage Agergaard.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081