Hhx-elever hjælper maskinfabrik
Metalfabrikken Pakma i Korsør har nydt godt af hhx-elevers kreative idéer til markedsføring. Samtidig får eleverne på Selandia Erhvervsgymnasium afprøvet de tunge teorier i praksis.
Fredag den 7. maj fremlægger hhx-eleverne deres forslag til blandt andet markedsføringsplan og promotionsindsats for maskinfabrikken Pakma. Bestyrelsesformand Erik Stig Jørgensen ser frem til at høre de unges idéer.
En ny vinkel
- For os er det en oplagt mulighed for at få undersøgt markedsmulighederne fra en ny vinkel. Generelt er det jo en fordel for mindre og mellemstore håndværksbaserede virksomheder at gøre gavn af uddannelsesinstitutionerne, fordi denne type virksomheder ikke har meget tid til markedsføring, siger Erik Stig Jørgensen og fortsætter:
- Elevernes idéer giver os nogle helt nye øjne på, hvordan man kan gribe markedsføringen an som maskinvirksomhed. Samtidig får eleverne prøvet kræfter med markedsføring i den virkelige verden.
Pakma beskæftiger 11 ansatte og er en moderne maskinfabrik, der producerer overfladebehandlere og samler hele enheder eller delkomponenter. Virksomheden råder over en bred vifte af maskiner til spåntagende bearbejdning og håndterer arbejde indenfor drejning og multidrejning.