HI 2017: Metafix opruster
Det var egentligt lidt impulsivt, at Metafix og salgsansvarlig Thomas Vejborg valgte at tage med på årets HI-messe.
- Jeg tænkte; ”hvorfor ikke?”. Det er en god måde at komme ud og vejre stemningen i markedet, siger han.
- Messen er gået rigtig godt. Jeg synes, det har været meget positivt, og folk er meget positive. Så det kan vi ikke klage over, tilføjer han.
Metafix har dog også en række nyheder med på messen. Som underleverandør er de dog ikke så nemme at vise frem, men der sker ting og sager hos Hadsund-virksomheden.
- Vi har gennem 2017 gjort en masse investeringer for at gøre os klar til fremtiden. Vi har omstruktureret og fået ny fabrikschef, og så skal vi ud og investere i fiberlaser med tårn og en ny kantpresse, der er tre gange så hurtigt som en traditionel. Og det gør vi for at klæde os på til fremtidens prispres, for vi vil være med i front, forklarer Thomas Vejborg.
Både laserskærer og kantpresse er nu snævret ind til et par mulige maskiner, og Thomas Vejborg forventer, at kantpressen er på plads inden udgangen af 2017, og laserskæreren i starten af det nye år.
Det er dog ikke kun nyhederne, Metafix ønsker at slå et slag for i Herning. De ”gamle” kompetencer skal også profileres.
- Vi er en virksomhed, som har lidt ekstra at byde på kompetencemæssigt. Vi er selvfølgelig en traditionel metalvirksomhed, der har forsøgt at optimere ved at putte robotter ind, hvor det giver mening. Men vi har også eget pulverlakeringsanlæg, elpolering og bejdsning - og vi har også en del montage. Det er noget, vi har rigtig stor glæde af, for kunden skal kunne bestille varen ét sted, og det skal være nemt for ham, siger Thomas Vejborg.
- Så vi har en masse kapacitet, vi skal have fyldt op. Vi kører på nuværende tidspunkt med ét skift, så vi skal egentlig bare ud og finde kunder, og der er sådan en messe jo oplagt, fortsætter han.
Derfor håber Thomas Vejborg selvfølgelig, at han kan vække interesse hos potentielle kunder på messen.
- Vi håber da, at vi kan finde tre nye kunder, men det er mere for at hejse flaget, at vi er med. Vi skal også bruge tid på at snakke med vores eksisterende kunder og de forhenværende, slutter han.
Artiklen er en del af temaet HI 2017.