Stor norsk ordre til UG Metal
At opgaven endte i Hedensted skyldes blandt andet input fra UG Metal vedrørende udvikling af prototypen. Det var medvirkende til, at man kom frem i forreste linje, da der skulle udpeges en underleverandør, fortæller direktør Mikkel Udengaard, der glæder sig over, at det fremtidige potentiale bringer en ekstra dimension ind i det nye samarbejde. Det skriver UG Metal i en pressemeddelelse.
- I første omgang koncentrerer vi os om leverancen af de 5.000 emner, men kunden passer perfekt til vores strategi om tætte langvarige relationer. Det her er første etape, siger han og understreger, at øget fokus på eliminering af spild i produktionen har gjort virksomheden endnu mere konkurrencedygtig i forhold til at lande denne type ordrer, lyder det fra Mikkel Udengaard.
- Nordmændene spurgte flere steder i Europa. Vi anbefalede at kokillestøbe emnerne, da store serier egner sig perfekt til kokillestøbning. Da vi opererer med en meget lav fejlmargin, kunne vi tilbyde en attraktiv og konkurrencedygtig løsning. Det var de heldigvis enige i.
Værdifuld erfaring
Ordren kommer fra en aktør i elektroindustrien med tilknytning til den maritime sektor. Hedensted-virksomhedens mange udviklingsprojekter til netop dén branche har givet værdifuld erfaring, som ofte kan bruges i forbindelse med nye opgaver. Mikkel Udengaard forklarer, at man arbejder målrettet på at udnytte de interne ressourcer optimalt for at kunne investere ekstra timer i netop udvikling. Flere af de store videntunge projekter munder ud i deciderede serieproduktioner, hvilket kun bekræfter direktøren i strategien.
- Vi forsøger konstant at strukturere værdistrømmene. Det gavner alle parter. Vi kan bevare overblikket, selv når der er pres på, siger Mikkel Udengaard.
Flere nye kunder
I det hele taget kan han se tilbage på et år med heftig aktivitet. Den nye norske kunde er blevet suppleret med flere andre, blandt andet med relation til bilindustrien, og Mikkel Udengaard ser optimistisk på sidste kvartal af 2017.
- Mange forespørgsler ender i ordrer. Det er billedet generelt. Flere af de segmenter, vi henvender os til, har travlt i øjeblikket. Så vi skal være knivskarpe i vores rådgivning. Er vi det, er jeg sikker på, de gode takter fortsætter i de sidste to måneder, siger direktøren.