Hero Tandhjul skifter navn til Hero Gears
En stigende eksportandel har fået Rødovre-virksomheden til at skifte til et mere international klingende navn.
Det er særligt nye, store kunder i Japan, Indien og Holland, der har medvirket til den store stigning i eksporten. Samtidig forventer Hero Gears, at flere nye eksportkunder er på vej. Der er i hvert fald skabt positiv kontakt med flere.
Vækst i Asien
- Eksporten til Asien står i dag alene for over 15 % af omsætningen, og det er yderst tilfredsstillende at kunne sende varer i den retning. De fleste man taler med forventer, at man skal besøge en leverandør, når man siger, man skal en tur til fx Indien eller Japan, siger Peter Schlippe.
Eksporten og kontakterne er kommet op at stå efter en længere årrække med vedvarende deltagelse i flere internationale messer i Norge, Sverige og Tyskland. Hero Gears er i en yderst konservativ branche, hvor kunderne typisk skal se leverandøren an gennem flere år, før et endeligt leverandørskift besluttes.
- Det kræver, at vi viser flaget igen og igen på de internationale messer, og det er det, der nu bærer frugt, slutter Peter Schlippe.