23948sdkhjf

DSB lejer sig ind hos Bombardier i Randers

Statsbanerne har brug for ekstra værkstedskapacitet for at få færdiggjort de stærkt forsinkede IC4 tog.
Der er ikke kapacitet nok på DSB’s eget værksted i Århus til at opgradere de 14 IC4 tog, DSB har fået leveret fra italienske AnsaldoBreda. Derfor har DSB nu indgået en aftale om at leje sig ind i to værkstedshaller hos Bombardier i Randers. Det skriver DSB på sin hjemmeside.

Lejeaftalen gælder for de kommende fem år, og den ventes at skabe 20-25 nye arbejdspladser i Randers. Udover de 14 togsæt, der allerede er leveret, skal værkstedkapaciteten også bruges til at færdiggøre yderligere en række IC4 tog, som leveres til DSB i løbet af de kommende år.

- Der er flere fordele ved denne aftale. Vi behøver for det første ikke at transportere togene til og fra Italien, og for det andet giver det os en større frihed og mere fleksibel til, at vi selv kan bestemme, hvornår vi foretager opgraderingerne. Det betyder så, at vi får flere tog til rådighed for test og prøvekørsler, og at vi får sat yderligere fart på udviklingen af den nye togcomputer og forsøg med at koble tre og fire tog sammen, siger Frank Olesen, der er direktør for DSB Fjern- og Regionaltog.

De 14 IC4-tog blev leveret til DSB i en foreløbig og meget fejlbehæftet udgave i perioden 2007-2009. Efter planen skal de sidste IC4 og IC2 tog være leveret i tredje kvartal 2012.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111