Give Stålspær vil være mere internationale
Allerede da Give Stålspær offentliggjorde virksomhedens årsregnskab inden sommerferien, var navneskiftet under opsejling. Internationalisering er den løftestang, som skal bringe den danske stålspærsproducent til det næste niveau, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Med en stadigt voksende omsætning, en stigende eksportandel og en vækst fra 100 til 330 medarbejdere på bare fem år, er tiden kommet til, at de to ejerledere Torben Larsen og Teil Bechmann ruster sig lidt til fremtiden.
Give Stålspær, nu Give Steel, har de seneste år lagt fra til en højere grad af internationalisering, som i virkeligheden begyndte, allerede da virksomheden oprettede sit tyske selskab Give Stahlkonstruktionen GmbH og sidenhen virksomhedens polske afdeling.
Der er derfor investeret i internationalisering de sidste mange år, men internationalisering blev først virksomhedens egentlige strategi i 2017.
- Vores danske kunder har taget det utrolig positivt. Mere eksport giver os jo også mere spændvidde – for at blive i vores eget sprog. Ikke mindst logistisk set, fortæller Torben Larsen, direktør for Give Steel, og fortsætter:
- Internt investerer vi massivt i digitalisering og kvalitetssikring. En fremtidssikring som skal ruste os bedre til den internationale scene. Vi har særligt fokus på Nordeuropa, hvor prispresset er stort. Vi er udfordret på masser af måder. Men det er en proces, som vi vil arbejde målrettet og dedikeret med de kommende år.