Ny strategi virker: Jyden Bur leverer rekordregnskab
1,4 millioner i 2015, 2 millioner i 2016 og 5,2 millioner i 2017.
Og så et kvantespring af dimensioner.
I 2018 lander resultatet af ordinærdrift hos Jyden Bur på 15 millioner kroner. Altså 10 millioner mere end året før.
Årets resultat efter skat og finansielle poster lander på 11,3 millioner kroner.
Det gode resultat er en fin lille krølle på et år med øget eksport.
- Vi er stolte af, at vi har formået at forene vores globale satsning med en meget stærk økonomisk performance. Det giver os et fantastisk udgangspunkt at vokse ud fra i de kommende år og skyldes ikke mindst en professionel organisation, som har leveret et flot stykke arbejde, siger bestyrelsesformand, Niels Dengsø Jensen i en meddelelse på virksomhedens hjemmeside.
Stærkt fodfæste
De øgede indtægter skyldes i særdeleshed en profitabel eksport til Kina, samt andre markeder, hvor selskabet har opnået et stærkt fodfæste.
- I kraft af vores geografiske placering er vi så privilegerede, at de stærke værdier, der er i dansk landbrug, giver os et kvalitetsstempel rundt om i verden. Derfor er vi lykkedes med vores nye strategi. Eksport er en vigtig del af den, og derfor er det opløftende at se, hvordan vores satsning på øget internationalisering har båret frugt, forklarer bestyrelsesformanden.
Omsætningen i selskabet er vokset med 18 pct. i regnskabsåret 2018, og samtidig er medarbejderantallet øget gennem udbygningen af det kinesiske datterselskab, samt en mindre stigning i Danmark.
Træder ikke på bremsen
På alle målepunkter har Jyden Bur leveret bedre resultater, og kan dermed konstatere, at strategien virker.
- Det giver ro, men det betyder ikke, at vi træder på bremsen. Vi går fortsat benhårdt efter at fastholde udviklingen de kommende år, med skærpet fokus på vores kunder og øge vores markedstilstedeværelse, siger adm. direktør Jens Agergaard, der understreger, at overskuddet skal bruges til at udvikle selskabet yderligere.
- Produktudvikling er hjertet i vores forretning, og det glæder mig meget, at høj indtjening og investering i solide løsninger af genanvendelige materialer og produktdesign for bedre dyrevelfærd går hånd i hånd, fortæller Jens Agergaard.