Hycon atter på vækstkurs
Der er atter sorte tal på bundlinjen hos den nordjyske værktøjsproducent, der sigter mod en fordobling af salget de kommende tre år.
Fremgangen betød, at Hycon kunne forvandle 2009-underskuddet på 1 mio. kr. til et overskud på 1,3 mio. kr. i 2010. Det skriver Børsen.
Øget eksport
Ifølge direktør Henrik Steen skyldes fremgangen især udviklingen på vækstmarkeder som de såkaldte BRIK-lande.
Netop eksportmarkederne bliver en central del af den fremtidige vækst. Hycon eksporterer ca. 95 % af sin produktion, og øget afsætning til både BRIK-landende, men også andre markeder i Sydamerika og Asien, betyder, at Henrik Steen ser positivt på fremtiden.
- Det udvikler sig fortsat positivt, og vi er meget tilfredse. Vores vækststrategi er at fordoble salget på tre år, og det skal blandt andet ske via øget eksport. Vi har en positiv handelsbalance med Kina, siger direktøren til Børsen.