Brdr. Dahl giver svar på tiltale
Et nyt samarbejde mellem Syd Energi og Brdr. Dahl har mødt kritik i installatørbranchen. Men Brdr. Dahl har ingen interesse i at konkurrere med egne kunder, fastslår kommerciel direktør Morten Kilden Nikolajsen.
Konceptet kort fortalt
Syd Energi og Brdr. Dahl vil sammen med en lille gruppe installatører under sig udføre energirenoveringsopgaver.
Konceptet indebærer, at Brdr. Dahl uddanner en række installatører som klimainstallatører. Når kunderne så henvender sig til Syd Energi, rådgives de, mens Brdr. Dahl leverer materialer og de nyuddannede klimainstallatører udfører arbejdet.
Kritik fra Tekniq
Hos brancheorganisationen Tekniq undrer man sig over, at Brdr. Dahl blander de forskellige roller sammen.
- Med dette samarbejde har Brdr. Dahl sendt et klart signal til installationsbranchen om, at grossisten nu ikke alene ønsker at være vvs-installatørernes leverandør, men også deres konkurrent, siger organisationens formand Søren Skræddergaard til Installatør Horisont og fortsætter:
- I Tekniq finder vi det overraskende, at landets ledende vvs-grossist så åbenlyst ønsker at fremstå som entydig konkurrent til sine egne kunder, nemlig vvs-installatørerne. Vi forstår ikke, hvorfor Brdr. Dahl vil risikere at stå i et modsætningsforhold til sine egne kunder.
Brødrene Dahl: Vi konkurrerer ikke med installatørerne
Efter de seneste dages skriverier i divergerende medier har Brødrene Dahl nu valgt at give svar på tiltale og forklare det nye koncept.
- Brødrene Dahl går ikke sine egne kunder – installatørerne – i bedene, men hjælper installatørerne med at skabe forretning inden for energioptimering, siger kommerciel direktør Morten Kilden Nikolajsen i en udsendt pressemeddelelse.
Samtidig fastslår han, at samarbejdet mellem SE og Brdr. Dahl er blevet fejlfortolket. Formålet med samarbejdet er slet og ret at øge salget af klimaløsninger i Sydjylland. I den forbindelse understreger Brdr. Dahl, at virksomheden blot stiller produkter, produktkompetencer og uddannelsesprogrammer til rådighed for installatørerne. Virksomheden har dermed ingen kontakt med slutbrugeren, lyder det.
Læs hele pressemeddelelsen fra Brdr. Dahl på www.bd.dk