23948sdkhjf

En...to...tre...Technomania

Der kommer internationalt kendte navne og taler på HI-messens innovationsflagskib Technomania. Og så er der plads til de nystartede firmaer med nye ideer

Technomania giver et kig ind i digitaliseringen og fremtidens teknologi på HI-messen. Det bliver en mosaik af interessante oplæg om teknologi og møde danske start-up-virksomheder, der udvikler nyskabende produkter.

Technomania er arrangeret af ingeniørforeningen IDA og den foregår 2. og 3. oktober, altså på HI-messens anden og tredje dag.

- De store temaer i år er bæredygtighed og mobilitet. Vi forholder os til bæredygtighed i industrien og til, hvordan bæredygtighed kan gøres til en rentabel forretning. Det gælder også for nogle af de 18 start-up virksomheder, som udstiller, fortæller chefkonsulent Anne Mette Hoff, som er ingeniørforeningen IDA’s projektleder for Technomania.

Der bliver taler og foredrag fra fire forskellige scener på Technomania. Blandt andet fortæller start-up firmaerne om deres produkter og ideer i kort form. Der er sat seks minutter af til hvert firma.

Der bliver også en demonstration af LM Winds Carbon neutralitetsspil. Spillet går ud på at gøre ens egen virksomhed CO2-neutral.

På en stor IDA-zone kan man slappe af i en sofa og få en kop kaffe og stresse lidt af fra en travl messe.

Selvkørende biler
Technomania byder på flere store danske og internationale navne til at belyse teknologiens udvikling.

Amerikaneren Brad Templeton, som er en af internettets pionerer, vil fortælle om fremtidens transport, og om hvordan vi måske vil se nogle helt nye typer køretøjer fremover. Brad Templeton har blandt andet rådgivet Google og andre om selvkørende køretøjer. Han er medstifter af Singularity University, som underviser i, hvordan vi skal forstå og udnytte den accelererende teknologi.

Niels Jul Jacobsen, stifter af Mobile Industrial Robots, vil fortælle om, hvordan kunstig intelligens allerede nu er lagt ind i robotter.

Digital tidsalder
Louise Opprud, som er en af Danmarks førende eksperter i digitalisering, fortæller om "den post-digitale æra", hvor vi ikke længere taler om digitaliseringen, men tager den for givet. Louise Opprud har været tæt på en række innovative virksomheder i Silicon Valley som kreativ chef for Udenrigsministeriets Innovation Lab gennem otte år.

Erik Korsvik Østergaard taler om, hvilke egenskaber man skal have som leder i en digital tidsalder. Han nævner blandt andet, at det er vigtigt at have fokus på problemløsning frem for produktfokus, nye organisationsformer og det, han kalder "millennial mindset".

Se mere om messen Artiklen er en del af temaet HI 2019.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156