Tur til EMO slog rekord
I busser fra både Jylland, Fyn og Sjælland sendte KJV og Flextek i sidste uge intet mindre end 150 kunder til EMO-messe i Hannover på en arrangeret tur med to overnatninger.
Der var tale om den største kundetur nogensinde set fra KJV's side.
Det fortæller Henrik Løftgaard, administrerende direktør for KJV.
- Det gik rigtig godt, der var en rigtig god stemning, og når du samler 150 personer fra den skærende industri, så handler det i høj grad også om netværk, siger Henrik Løftgaard, der sagtens kan forestille sig, at der bliver arrangeret en lignende kundetur en anden gang i samarbejde med en partner.
- Sådan en tur passer rigtig godt med, at vi i KJV gerne vil være bindeled i industrien, siger han om turen, hvor de 150 kunder havde to dage på selve messen og boede på samme hotel og spiste sammen.
På selve messen havde deltagerne på forhånd haft mulighed for at melde ind, hvilke af KJV’s og Flextek’s agenturer, de ville besøge og muligvis deltage på guidede ture. Netop planlægning er ifølge Henrik Løftgaard et nøgleord, når det handler om EMO.
- EMO er en rigtig god messe, og for vores kunder er der masser af nyheder, men man skal gå målrettet til værks dernede. Der er virkelig meget information at få på et kæmpe messeområde, og man går jo hurtigt 10 kilometer sådan en dag.
30 KJV-ansatte var med
Udover den store gruppe kunder var i alt 30 KJV-ansatte med i Hannover.
De besatte standene hos blandt andet Iscar, Zoller og Lang Technik, som alle er med i viften af KJV’s agenturer.
- Derudover bruger vi også EMO-messen til, at vores interne sælgere ved telefonerne kan få et bedre indblik i, hvad der sker i industrien. Så på den måde bruger vi EMO til en dialog med vores agenturer, vi bruger EMO til at fremvise nye produkter til vores kunder, og vi bruger messen til at lære nyt fra vores egne leverandører, siger Henrik Løftgaard.