Mærsk, der er blandt verdens største transportører mellem kontinenterne, udpegede tidligere på året tre bunkertyper, som skal bringe rederiet frem mod at blive CO2-neutralt i 2050.
Det bliver således ætanol/metanol, biogas og ammoniak, der skal erstatte de fossile bunkertyper i Mærsks bidrag til den globale skibsfartsindustris målsætning om en hal...
MAN B&W-motor til ammoniak under udvikling i København
MAN Energy Solutions er få år fra at kunne motorisere fremtidens CO2-neutrale skibe, der blandt andet skal sejle på ammoniak, produceret med vindmøllestrøm
3
Billeder
Det er denne motortype, en ME-LGI, der nu skal viderudvikles til at kunne køre på ammoniak. Foto/MAN Energy Solution.
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement