23948sdkhjf

Jensen Group åbner fabrik i Kina

Som et led i Jensen Group’s strategi for det kinesiske marked har virksomheden valgt at opstarte produktion i den kinesiske by Xuzhou.
Jensen Group har været repræsenteret på det kinesiske marked siden 2004, og fredag den 9. september i år indviede Jensen Group sin første fabrik i Kina. Indvielsen foregik på traditionel kinesisk vis med danseshow og fyrværkeri for de mange indbudte gæster.

Gæsterne blev budt velkommen af både Jensen Group’s CEO, Jesper M. Jensen, og Xuzhous viceborgmester. Derudover blev gæsterne guidet på rundtur på den nyopførte fabrik, som skal levere produkter til de boomende asisatiske markeder.

En milepæl
Jensen Group har siden 2004 været etableret i Kina igennem DI’s ”Own Man in China” setup, hvorfra virksomheden har opbygget det kinesiske marked, og nu altså har fået så stor en position, at man har valgt at opføre en fabrik. Kaj Andersen, regional manager Asia, udtaler:

- Efterspørgslen på de asiatiske markeder er nu blevet så stor, at vi ser det som en naturlig del af vores engagement at være repræsenteret med lokal produktion. Dette gør det både muligt at blive mere konkurrencedygtige på pris og samtidig sikre hurtig levering.

Jensen Group har valgt at ligge produktionen i byen Xuzhou, som ligger midt imellem Beijing og Shanghai, og hvor DI ligeledes etablerede et kontor tidligere på året. General manager for Kina, Kaj Evald Pedersen, udtaler omkring omstarten af fabrik i Xuzhou:

- Det er aldrig uden problemer at etablere en fabrik og starte en produktion op i Kina. Vi føler dog, at vi med det nuværende setup i Xuzhou har skabt et godt udgangspunkt for at levere vores produkter til det kinesiske marked. Byen har et stort potentiale.

DI som partner i Kina
Jensen Group har i syv år valgt at gøre brug af DI’s setup i Kina, og selvom man nu har en etableret fabrik i Xuzhou, har man valgt også at beholde medarbejdere på DI’s kontor i Shanghai. Kaj Andersen udtaler om det langvarige samarbejde med DI:

- Vi har siden 2004 med stor tilfredshed samarbejdet med DI-Asia Base omkring opbygningen af det kinesiske marked. Deres ”Own Man in China”-koncept har været en væsentlig årsag til, at vi har kunnet fokusere på forretningsudvikling og opbygge vores stærke position på markedet. At vi har gjort brug af konceptet i mere end syv år, og stadig gør det, understreger vel vores tilfredshed med konceptet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109