23948sdkhjf

Gode penge i midtjyske autoværn

2019 har været et forrygende år for DAV Nordic, der bedst er kendt som leverandør af autoværn. Virksomhedens regnskab for 2019 viser en markant omsætningsfremgang på 40 pct. og en bundlinje, som følger med. Det oplyser DAV Nordic i en pressemeddelelse.

- Vi har et stærkt hold medarbejdere, som trofast møder ind på arbejde med et stort engagement. De arbejder hårdt på at vedligeholde og fastholde det høje niveau, vi ønsker at levere i DAV Nordic. Det er helt afgørende, siger administrerende direktør Ulrik Toft Marcussen.

Han tilføjer, at specielt det nye forretningsområde stål til byggeriet har været en afgørende faktor for det flotte resultat i 2019.

- Vi oplever en stor efterspørgsel på de ydelser, vi tilbyder inden for stål til byggeriet. De kompetencer virksomheden har udviklet, har været spot on til at dyrke området endnu mere. For at sikre virksomheden følger med, er medarbejderstaben øget for at kunne imødekomme efterspørgslen, siger han.

2019 har været et rekordår
Forretningsområdet "master" har været en væsentlig bidragsyder til det positive resultat i 2019, til trods for lidt vanskeligheder i forbindelse med opkøbet hos konkurrenten Priess samt sammenlægningen med datterselskabet Milewide.

- Udvidelsen af forretningsområdet har vist sig at bære frugt, og vi forventer at høste endnu flere frugter i 2020, lyder det fra direktøren.

2019 har også været et år, hvor der til stadighed har været travlt på forretningsområderne ”sikkerhed på vejene” og ”støjreducerende løsninger”, hvor DAV Nordic har en markant markedsposition. DAV Nordic fik en væsentlig andel af vejprojekterne, og mange licitationer faldt ud til virksomhedens fordel.

- Vi er rigtig glade for resultatet for 2019. Det er stærkt at levere så godt et resultat, fortæller Ulrik Toft Marcussen.

Optimisme trods corona
Som det ser ud netop nu, er DAV Nordic kommet godt ind i indeværende år, men virksomheden kigger ind i en reduceret ordreportefølje sammenlignet med 2019. Det giver selvfølgelig en usikkerhed, men det er lige nu meget vanskeligt at vurdere, hvordan 2020 ender.

- Vi glæder os til at fortsætte udviklingen af vores forretningsgrundlag, som vi har arbejdet på de seneste år. Det er et arbejde, der på flere områder har været i gang i nogen tid, fortæller Ulrik Toft Marcussen.

Han er dog forsigtig optimist og håber, at en række offentlige projekter kan bidrage til et godt 2020-resultat.

- På baggrund af de seneste udmeldinger om bortskaffelse af anlægsloftet, er vi spændte på at se, hvilke konkrete projekter kommunerne og regeringen vil igangsætte fra deres pipeline, og vi står klar til at handle på deres udspil, afrunder Ulrik Toft Marcussen med begejstring.

DAV Nordic hed tidligere Dansk Autoværn men skiftede den 1. april 2019 navn. Virksomheden har fire forretningsområder - trafiksikkerhed, støjreducerende løsninger, stål til byggeriet og master.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079