23948sdkhjf

Maskinproducent sætter skub i brugen af VR

Allerede inden coronakrisen havde Jorgensen Engineering sat turbo på udviklingen af digitale løsninger.

Det skete gennem en ny strategi, der skulle øge digitaliseringen i virksomhedens pakkeanlæg.

Med coronakrisens udbrud er det pludselig blevet svært for teknikere og montører at rejse rundt i verden, og dermed er digitalisering blevet en konkurrenceparameter.

- Vi har nogle erfaringer med at lave anlæg med VR og har også arbejdet rigtig meget med augmentet reality, og der er vi der, hvor vi måske ikke var 100 pct. klar, men var tæt på, og vi havde sådan set konceptet mere eller mindre klar. Vi ville godt have haft testet det en lille smule mere, så det har vi intensiveret, fortæller Jens Nyeng, administrerende direktør hos Jorgensen Engineering.

- Så nu kører vi ud med løsninger til vores kunder, hvor man kan få service 24/7 og investere i et par briller og køre augmentet reality, således at vi kan servicere vores kunder online uden nødvendigvis at være på siten. Og det er en af de ting, vi tror bliver en af de positive effekter ud af det her – det er, at man kommer til rent teknisk at være online uden at være på siten og kunne reagere meget hurtigere på problemstillinger hos kunderne i Sydamerika, og hvad ved jeg, fortsætter han.

Han fortæller, at kunderne indtil videre har taget positivt imod de nye løsninger, og han forventer, at coronakrisen kan være med til at accelerere interessen for teknologien.

- Det er næsten et must, for man har ikke andre muligheder lige nu. I en salgssituation er sådan det positivt nok, men der er også noget reelt i det her. Så det kører vi ud med forholdsvist massivt lige nu, slutter Jens Nyeng.

Forsidefoto/Colourbox.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064