23948sdkhjf

AB Cool giver Bridgestone en kølig overhaling

Hvad gør man som virksomhed, når klimaet i kontormiljøet svarer til gennemsnitstemperaturen i et drivhus? Og hvor varmen fører til et stærkt nedsat koncentrations- og aktivitetsniveau hos ens ansatte?
Hos Bridgestone Danmark oplevede de netop den problematik. Det 500 kvadratmeter store kontorareal er dekoreret med en omfattende glasfacade, som tilfører lokalet tonsvis af sollys og varme i løbet af en dag:

- Folk havde virkelig svært ved at koncentrere sig på grund af de høje temperaturer, fortæller Jesper Sørensen, teknisk chef hos Bridgestone Danmark.

Optimal temperatur
Så virksomheden gik i gang med at afsøge mulighederne på markedet. Valget faldt på AB Cool, som præsenterede en digital løsning for virksomheden. Anlægget, et Central DVM klimaanlæg fra Samsung, gjorde det muligt at skabe et tempereret og behageligt indeklima i det store lokale. Jesper Sørensen fortæller:

- Det har fuldt ud indfriet vores forventninger, da temperaturen er blevet bragt ned på et niveau, som er optimalt for medarbejderne – de døjer ikke længere med den samme træthed. Og så oplever vi hverken træk, kulde eller støj fra anlægget.

Minimale gener
Ligesom klimaanlægget har samarbejdet med AB Cool fuldt ud levet op til Bridgestone Danmarks forventninger:

- AB Cool har ydet professionel rådgivning og solgt dem selv på det, de kan. Deres solide faglighed skinner tydeligt igennem, når man snakker med dem, forklarer Jesper Sørensen.

Selve monteringen af anlægget gav minimale gener på kontoret og blev gennemført med forståelse og fleksibilitet fra montørernes side.

- Der har været tale om en helstøbt oplevelse!, konkluderer han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08