Lego vokser tocifret i første halvår
I konkrete tal beløber driftsresultatet sig til 3,9 milliarder kroner i årets første seks måneder.
- I løbet af det første halve år så vi fordelene ved vores investeringer i langsigtede vækstinitiativer inden for for eksempel e-handel og produktinnovation, lyder det fra administrerende direktør i Lego-koncernen, Niels B. Christiansen.
Resultatet skal ses i lyset af den allestedsnærværende corona-epidemi, der har været hård ved visse hjørner af erhvervslivet.
Og det er heller ikke gået direktionens næse forbi
- De stærke resultater skyldes en fantastisk holdindsats. Da Covid-19-pandemien lukkede butikker og kontorer, gjorde vores kollegaer alt, hvad de kunne, for at passe på sig selv og hinanden og samtidig bringe leg til børn og familier i hele verden, siger Niels B. Christiansen.
Lego er også vokset på omsætningen, fremgår det i regnskabet. Hele 7 procent til 15,7 milliarder kroner, fremgår det af regnskabet.
Det var især vækst i salget i Asien, Kina, Vesteuropa samt Nord- og Sydamerika, der har skabt de gode takter i regnskabet, oplyser koncernen i en selskabsmeddelelse.