Skilteproducent i global offensiv
Billund-virksomheden Modulex skyder netop nu en global offensiv i gang. Den skal tredoble omsætningen de næste fem år.
– Selv blandt multinationale virksomheder har de færreste deres egen afdeling for rebranding, fortæller CEO Søren Bendt.
Favner bredt
Forretningsenheden Brand On er en af de platforme, som væksten i Modulex skydes op fra.
– I Brand On har vi samlet 48 års erfaring med projektledelse af komplekse brand roll outs.
Opgaverne favner så forskellige projekter som lufthavne, hoteller, hospitaler, domiciler, skoler og offentlige bygninger.
Skaber nye løsninger
Modulex samarbejder tæt med internationale brand agencies, indretningsvirksomheder og arkitektfirmaer.
– Vi kommer ofte tidligt ind i processen, så wayfinding, visuel branding, skiltning og dekoration bliver en integreret del af løsningen, frem for noget man sætter på til sidst, siger Søren Bendt og understreger, at Modulex ikke blot sælger de produkter, man har på hylderne
– Vi skaber de løsninger, kunderne har brug for. Det betyder, at vi også sourcer produkter, når det er nødvendigt. Vi har konstant fokus på kundernes behov og står ikke i vejen for at udvide vores sortiment, hvis kunderne efterspørger det. Også selv om det kan kræve opkøb af andre virksomheder.
Kraftig konsolidering
Arla, Maersk, Microsoft og Nokia er blandt de kendte navne på kundelisten.
– De internationale opgaver kræver, at vi selv har en international og moderne visuel identitet. Derfor har vi netop lanceret en fornyelse af vores eget brand.
Bag rebrandingen af Modulex og det øgede fokus på Brand On står en ambitiøs ejerkreds. Man satser på vækst, også gennem opkøb.
– Vores branche vil opleve en kraftig konsolidering. Vi afsøger hele tiden det globale marked for interessante samarbejdspartnere og opkøbsemner. Virksomheder der kan supplere vores egne produkter og projektorganisation. Vi sætter høje mål og forventer at tredoble koncernens omsætning de næste fem år, slutter Søren Bendt.