Brint-hybridt udviklingsprojekt er kommet godt fra start i Hvide Sande
Projekt fra Shipping Lab skal bane vejen for brændselsceller i dansk nærskibsfart allerede fra 2022
Det er tug/supply-fartøjet ’Skawlink IV’ som Hvide Sande Shipyard leverede til Saga Shipping i 2013, der er oplægget til demonstrationsfartøjet i Shipping Lab-projektet. Foto: Hvide Sande Shipyard
E-fuels produceret fra brint danner hovedsporet for deepsea-skibsfartens vej mod en ultimativ CO2-neutral drift. Denne type af brændstoffer i form af f.eks. ammoniak, ventes nemlig at kunne erstatte de fossile brændstoffer, der i dag anvendes i de store skibes totaktsmotorer. Og vel at mærke uden, at det fordrer en total revolution af den mere end ...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement