Underleverandør får gevinst på de sociale medier
ECM Industries er en af de danske underleverandører, der er allermest aktive på de sociale medier.
2.445 følgere på Facebook og 1.355 følgere på LinkedIn følger med i dagligdagen i fabrikshallerne hos den sydjyske virksomhed.
Medindehaver og produktionsdirektør Søren Jaedicke Christiansen deler flittigt videoer, billeder og små historier på de sociale medier.
- Vi bruger det af to grunde. Den ene er for at få kunder; det er den mest åbenlyse. Det er jo lidt derfor, vi går på arbejde hver dag. Men derudover bruger jeg den til at rekruttere med. Det er det utroligt stærkt til, forklarer han.
Læs også: Top 10: Disse underleverandører har flest følgere på sociale medier
Han fortæller, at ECM Industries ikke har benyttet sig af traditionelle jobannoncer de sidste tre år, og at det alligevel lykkes at finde de rigtige medarbejdere.
- Vi har lige hyret en ny COO, som er en kendt person i branchen. Det har vi haft en headhunter til, som havde stillet det hele op. Han sagde, at vi skulle forvente, at der kom en 10 stykker inden for otte uger. Jeg lagde det så op i en video, og der fik han mere end 80 ansøgninger på 14 dage. Fordi det bliver set, fortæller Søren Jaedicke Christiansen.
Og så er der salgssiden, hvor han blandt andet flittigt fortæller om de kompetencer og maskiner, man har i huset. Det giver også bonus.
- Der kommer en del nye kunder ind ad den vej qua, at jeg viser en stor bredde, på det vi laver. Vi har jo tre forretningsområder; ECM, EC Engineering og EC Supply Partner. Og der prøver jeg at vise en masse bredde. Det gør, at vi får mange forespørgsler, vi aldrig har fået før. Der kommer også forespørgsler, vi ikke kan løse, hvor folk siger at ”det må I kunne klare”. Jeg tænker, at når først det kommer dertil, så har folk fået den opfattelse, at hvis de kommer til os, så kan vi løse det. Og det har givet en del nye kunder, konstaterer Søren Jaedicke Christiansen.
Og det er ECM-direktøren selv, der står for alt arbejdet med de sociale medier. Derfor har han også et godt råd til kolleger i branchen, der gerne vil gøre sig mere synlige.
- Spring ud i det. Og så lad være med, at det altid skal være hårde facts det hele. Kom med de gode historier, siger Søren Jaedicke Christiansen.