Nyt navn skal vise vej til flere globale kunder
Hvis du skal erobre kunder på den globale scene, så skal du have et kort internationalt navn og en digital profil, der matcher de internationale kunder.
Det er baggrunden for, at Poul Johansen Maskiner i Fårevejle fra årsskiftet har ændret navn til det mere mundrette PJM A/S.
Samtidig er der lanceret et nyt website med fokus på vidensdeling og ny teknologi, og så styrkes indsatsen på de sociale medier.
- Vi bevæger os på et internationalt marked, og vi må bare konstatere, at et kortere navn som PJM har mere slagkraft end det noget længere og knap så mundrette Poul Johansen Maskiner, så derfor har vi officielt ændret navn til PJM. Men vi er stolte af vores historie, og derfor har vi også kun foretaget en let modernisering af vores logo, siger adm. direktør Benny Smith.
Grundlagt i 1960
Poul Johansen Maskiner, nu PJM, blev grundlagt i 1960 af Poul Johansen og udvikler i dag automationsløsninger til globale kunder som LEGO, Danfoss, Novo Nordisk og Coloplast. Med over 60 års erfaring er der masser af viden i virksomheden, og planen er, at den viden skal i spil som en del af en ekspansiv strategi.
- Vi vil gerne dele ud af vores viden, fordi vi tror på, at det er en af de bedste måder at skaffe nye kunder til vores virksomhed. PJM har en kundekreds med nære relationer gennem årtier, og dem skal vi passe godt på. Men der skal også nye kunder til, og hvis vi begynder proaktivt at fortælle potentielle kunder derude om alt det gode, vi kan bidrage med, vil vi gøre os mere synlige og mere attraktive for de kunder, vi ikke kender endnu. Det skal vi bruge vores digitale platforme til, siger Benny Smith.
Et marked i vækst
Det betyder mere konkret, at PJM netop har lanceret et nyt website, hvor man med tiden vil opbygge en stor base af casestories, artikler og blog posts, der viser PJM’s viden og passion for industriel automation.
- Det er et marked i stor vækst, og der sker rigtig meget rent teknologisk. Vi vil gerne vise, at vi er på forkant med robotteknologi, IoT og software-integration i automationsbranchen, og det gør vi bedst ved at fortælle om vores innovationsaktiviteter, siger Benny Smith.
For at understrege virksomhedens modernisering har PJM fået et nyt slogan, der hedder "Automation of great ideas"