Nordiske Medier A/S ændrer i ledelsen i Danmark
For yderligere at styrke den digitale redaktionelle transformation og skærpe det kommercielle fokus, ændrer Nordiske Medier A/S i den øverste ledelse.
”Vi har de seneste par år foretaget en række større og mindre tilpasninger af forretningsmodellen og organisationen. Nu er tiden kommet til at tage det næste skridt i bestræbelserne på at videreudvikle Nordiske Medier A/S som en stærk og lønsom vækstvirksomhed. Det er derfor besluttet, at der er behov for nye kræfter på posten som ansvarshavende chefredaktør”, siger CEO Jesper Hansen.
Det betyder, at Niels Carstensen fratræder sin stilling som direktør og ansvarshavende chefredaktør. Digital chef Søren Dietrichsen konstitueres indtil videre i stillingen som ansvarshavende chefredaktør. Det forventes, at der i løbet af efteråret indledes en proces for rekruttering af en ny ansvarshavende chefredaktør.
”Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Niels Carstensen for en betydelig indsats gennem årerne, der har bidraget til, hvor Nordiske Medier A/S er i dag”, udtaler bestyrelsesformand Morten Vinther Jensen.
I den kommercielle afdeling vil der blive foretaget en mindre justering for at sikre en optimal tilgang til markedet. Fra 1. juli udnævnes marketingchef Jane Isbach til kommerciel direktør for Markedsafdelingen. Afdelingen vil fremadrettet bestå af 3 enheder: Produkt og Marketing, Abonnement og Kundecenter. Ændringen skal især sikre et fortsat øget fokus på abonnements- og medlemsforretningen.
Nordiske Medier A/S er i proces med at finde en ny salgsdirektør. Rekrutteringsprocessen for den nye salgsdirektør forventes afsluttet i løbet af sommeren. CEO Jesper Hansen er konstitueret salgsdirektør. Den øverste ledelse vil som nu fremover bestå af 5 medlemmer.