KJV lancerer ny webshop til industrien
- En meget stor del af KJV’s ordrer bliver i dag afgivet digitalt, og andelen er konstant stigende. Vores hjemmeside er i dag gået hen og blevet vores største salgskanal, og det er kun fordi, vi konstant udfordrer os selv på, hvordan vi kan optimere vores kunders købsoplevelse på KJV.dk, siger administrerende direktør Henrik Løftgaard i en pressemeddelelse.
Udviklingen af det nye KJV.dk har taget et år og ni måneder. Fokus har været at bevare alt det gode i det nuværende design, og så samtidig videreudvikle design, funktionalitet og teknik til de behov, som kunderne har i dag og ikke mindst fremadrettet.
- Vi tror på, at B2B-industrien har nogle unikke behov, som en hjemmeside skal leve op til. Blandt andet skal kunden lynhurtigt kunne finde sine varer uanset tilgang til siden, og så skal ordreprocessen være nem og ligetil. Vi har dog taget skridtet videre og udfordret os selv yderligere på, hvad en B2B-hjemmeside skal indeholde fremadrettet. I den forbindelse er KJV.dk blevet evalueret i forhold til udvalgte B2B- og B2C-sider, hvilket har dannet grobund for det nye KJV.dk, siger Henrik Løftgaard.
På trods af, at KJV.dk indeholder cirka 80.000 varer, er det blevet meget nemt at finde en konkret vare. Vi har arbejdet målrettet med vores søgemaskine, og så er der brugt meget tid på at skabe de rette filtre under vores produktkategorier.
For vores eksisterende kunder er det samtidig blevet meget nemt at finde tidligere bestilte varer, og gennem helt nye funktionaliteter er det også blevet muligt at genkøbe tidligere bestilte skaffevarer, uanset om varerne i dag findes på KJV.dk.
- KJV.dk er blevet populær på, at den både dækker produkter horisontalt og vertikalt. Det vil sige, der er et meget bredt udvalg på KJV.dk samtidig med, at vi hele tiden forsøger at gå i dybden med den information, vi giver om hvert produkt. Som eksempel kan nævnes, hvordan vi har haft folk siddende, som i over to år har lavet digitale produktblade. Disse ligger nu som en naturlig del på langt de fleste af varerne på KJV.dk. Alt i alt skal vores kunder opleve den samme gode knowhow på KJV.dk, som de gør, når de taler med vores teknikere, siger Henrik Løftgaard.
Cirka 1.500 kunder logger dagligt ind på KJV.dk.
Artiklen er en del af temaet Maskinfokus.