Industri-leverandør mærker vild vækst i online-handlen
2021 blev året, hvor teknik- og værktøjsleverandøren KJV kunne notere sig, at halvdelen af alle ordre i virksomheden blev kørt online via virksomhedens hjemmeside.
Det er en stigning på intet mindre end 35 procent i forhold til året før, og KJV’s adm. direktør Henrik Løftgaard er overbevist om, at udviklingen vil fortsætte
- Du ser jo, hvordan forbruger-sites vækster meget, og nu rammer den udvikling i online-handel også B2B-markedet. Der kommer hele tiden nye kunder til vores sites, siger Henrik Løftgaard.
Helt ny platform
Henrik Løftgaard er derfor også yderst godt tilfreds med, at KJV for to år siden satte gang i det enorme projekt at få lavet en helt ny onlineplatform med intet mindre 75.000 varenumre. Det projekt blev endeligt færdigt og lanceret i efteråret 2021, og den nye hjemmeside er en væsentlig del af grundlaget for den videre vækst hos KJV.
- Stigningen i online-handlen er den mest markante ændring hos os i øjeblikket, men det er også en udvikling, som kræver en masse af os selv. For hvis du ikke bruger de rette resurser på din online platform, så giver det bagslag. Hjemmesiden skal hele tiden være opdateret, informationerne skal være til stede, og leveringstiden skal være kort, siger han.
Henrik Løftgaard peger på, at hvis de nævnte ting ikke er i orden, så søger kunderne lynhurtigt andre steder hen for at handle.
- Derfor kræver det også, at hele vores organisation er indstillet på projektet, så vi både kan levere produkterne og den rette viden online. Derfor involverer vores nye site i høj grad også vores egne konsulenter, siger han.
Men når de nye online salgsmuskler først bliver aktiveret på den rigtige måde, så sætter de også gang i en positiv spiral.
- Vi har jo nogle besparelser ved, at kunderne handler online, og det giver mulighed for at investere og opgradere på vores serviceniveau og på konsulentsiden. Så det er meget positivt, siger Henrik Løftgaard.