Metal-messen får ny ejer
Det nordiske event- og marketingbureau Goodwill ApS, der har afdelinger i Danmark, Sverige, Norge og Finland, har købt aktiviteterne og driften i Danske Fagmesser.
- Nøgleordene er bedre markedsføring og networking - bedre relationer mellem leverandører og deres kunder med mersalg for øje. Vi skal simpelthen skabe et liv mellem og op til messerne, så vi ikke taber kontakten og den relationsskabende opbygning, der er så altafgørende i alle aspekter af erhvervslivet. Vi skal levere meget mere end blot have kompetencerne til at sælge messestande, forklarer Sean Fitzgerald Coard.
Sammenlægning af messer
Ifølge Sean Fitzgerald Coard så skal hver enkelt messe analyseres med tanke på at tilføre nye kreative tiltag, der giver messerne nyt blod. Det kommer blandt andet til at ske med langt mere fokus på eventdelen, da messer i høj grad også handler om oplevelser. Men også fusioner er oplagte muligheder. Den første er allerede på vej.
- Vi er i gang med at gennemanalysere hver enkelt messe med tanke på, hvordan vi bedre kan skabe en rød tråd mellem eventdelen og det relationsopbyggende. Da nogle af vores spidskompetencer ligger på events og promotions, så er det klart, at vi skal udnytte det i forhold til hver enkelt messe. Fusioner er også oplagt, og vi annoncerer om kort tid den første sammenlægning af to messer, siger Sean Fitzgerald Coard.
Han peger endvidere på, at der til hver messe bliver udviklet apps samt et særligt messesystem, der håndterer online registrering, udsendelse af sms mm.
Kreativt blod til messer
- Der er en klar rød tråd mellem messer og event og promotions. Det er baggrunden for, at vi har overtaget Danske Fagmesser. Vi har erfaring med håndtering af messer, og vi er et kreativt, internationalt team, der på det voksende marked for event og promotions har turdet gå nye veje med vores kunder siden 1999. Derfor er vi i dag et af Skandinaviens førende event- og promotionsbureauer, der også ser muligheder i at tilføre fagmesser noget helt nyt og anderledes, siger Sean Fitzgerald Coard.
Goodwill har i dag kontor og ansatte i Danmark, Sverige, Norge og Finland, som varetager nordiske såvel europæiske kunder.
Danske Fagmesser har eksisteret i mere end 37 år, og har blandt andet tidligere været ejet af Tpress, Aller og senest Danske Fagmedier.