Stenhøj investerer sig til fremgang
En øget markedsføringsindsats gav klar fremgang hos Stenhøj-gruppen i 2011/2012.
- På trods af fortsat svære økonomiske konjunkturer og dermed tilbageholdende investeringsaktivitet samt intensiveret konkurrence er det navnlig som følge af en øget markedsføringsindsats også i år lykkedes at øge koncernens omsætning, skriver Stenhøj Holding i sit årsregnskab.
Omsætningsfremgangen betød da også fremgang på bundlinjen, hvor overskuddet før skat steg med 11,6 mio. kr. til 26,7 mio. kr.
Udover den stigende omsætning skyldes resultatfremgangen, ifølge regnskabet, øget produktudvikling og en fortsat stram omkostningsstyring.
I 2012/2013 forventer Stenhøj Holding stadig at skulle kæmpe med de dårlige konjunkturer, men med en fortsat intensivering af produktudviklingen og markedsføringen forventer koncernens ledelse at nå en omsætning og et resultat på niveau med 2011/2012.