23948sdkhjf

Historisk ordre til MAN Diesel

Danske MAN Diesel & Turbo skal levere verdens største gasmotorer til et LNG-drevet containerskibe.
Den danske dieselmotorudvikler MAN Diesel & Turbo bekræfter, at man har vundet den første ordre på deres nye gasmotor, den såkaldte totakt dual-fuel ME-GI motor.

Det amerikanske rederi Tote har indgået kontrakt med det ligeledes amerikanske skibsværft Nassco i San Diego om bygning af to nye topmoderne containerskibe, med option på yderligere tre skibe, primært til sejlads i amerikansk farvand. Hvert skib vil blive fremdrevet af en 8L70ME-GI dual-fuel gasmotor.

De to 3.100 teu skibe vil hovedsageligt sejle på flydende naturgas (LNG). De første to skibe skal sejle mellem Florida og Puerto Rico. Det første containerskib skal efter planen bygges fra første kvartal 2014 med levering i fjerde kvartal 2015, og det andet skib skal leveres i første kvartal 2016. Thomas S. Knudsen, administrerende direktør for MAN Diesel & Turbo i København, udtaler:

- Vores erfaring med totakt dual-fuel motorer strækker sig tilbage til 1990’erne. Den nuværende udvikling i brændstofpriserne, og det stigende antal kunder, som efterspørger en løsning, har sat skub i udviklingen af en salgbar totakt dual-fuel motor. Vi ser denne ordre som en naturlig kulmination på denne udvikling, og ME-GI motoren som begyndelsen på en vigtig ny æra.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078