23948sdkhjf

Mil-Tek lukrerer på mexicansk industriboom

Den danske producent af affaldspressere oplever god vækst i Mexico for øjeblikket.
I Europa er det mest til kunder som supermarkeder og fast food-restauranter, at Mil-Tek afsætter sine produkter, men i Mexico er det først og fremmest industrielle kunder, der har set fidusen i selskabets affaldspressere.

- De fleste af vores kunder er veletablerede, multinationale selskaber som Coca-Cola, Grupo Bimbo (Mexicos største brødproducent, red.), Johnson Controls, American Standard og Schneider Electric. Vi
har fokus på dem, der kan købe 10 ballepressere eller flere. Underholdningsbranchen og detailhandelen, fx biografer og fast food-kæder, er også en interessant mulighed, og de er blevet lidt mere klar til at acceptere vores produkter, siger Natalya Duarte til Børsen.

Hun står i spidsen for det mexicanske datterselskab, som hun ejer sammen med sin mor, og med det danske moderselskab som mindretalsaktionær.

Netop de store industrivirksomheders indtog i Mexico ser Natalya Duarte som den største vækstmulighed for Mil-Tek. Hun nævner specifikt fly- og bilindustrierne som oplagte muligheder for virksomhedens produkter, men også hos det offentlige mærker man stigende efterspørgsel i takt med, at der indføres skærpede regler for opdeling af affald.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.09