Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Opdateringer
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudsloven
§§ 135, 136 og 137 stk. 1 , nr. 1,2, og 7. (se herom i udbudsbetingelserne). Tilbudsgiver er
endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har
begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning
inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til Udbudslovens § 137,
stk. 1, nr. 3. Jf. afsnit 7.2.2 i Udbudsbetingelser skal Tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske
og finansielle formåen ved fremlæggelse af: - Kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det
relevante forsikringsselskab. - Revisionspåtegnet årsregnskab for de seneste 3 disponible
regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres omsætning fremgår. - Revisionspåtegnet årsregnskab for
de seneste 3 disponible regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres soliditetsgrad fremgår. Revisionspåtegnet årsregnskab for
de seneste 3 disponible regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres egenkapital fremgår.
Hvis tilbudsgiveren ønsker at afgive tilbud på flere delkontrakter, men ikke opfylder de kumulative egnethedskarv for økonomisk og finansiel formåen, kan Tilbudsgiveren vælge at prioritere de afgivne tilbud.
Udbud af vask og leje af arbejdsbeklædning/overtøj/linned/sengetøj mv
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Rafi Baronian
E-mail: s26f@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/151477308.aspx
Del II: Genstand
Udbud af vask og leje af arbejdsbeklædning/overtøj/linned/sengetøj mv.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på:
- Leje, vask og levering af arbejdsbeklædning på vegne af institutioner i Københavns kommune
- Leje, vask, levering og servicering af overtøj til udekørende medarbejdere
- Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned mv. på plejecentre og decentrale enheder.
- Levering og vask af linned/sengetøj mv. til plejecentre og decentrale enheder.
Hvis en tilbudsgiver afgiver tilbud på alle 3 delkontrakter, kan der gives rabatsatser pr. delkontrakt.
Hvis den samlede evalueringstekniske pris inklusive rabatsats ved tildeling af alle delkontrakter og evalueringspriser for kvalitet er den laveste pris, tildeles tilbudsgiveren alle 3 delkontrakter, uanset at denne ikke nødvendigvis har ikke afgivet den laveste pris på alle 3 delkontrakter.
Leje, vask, levering og servicering af arbejdsbeklædning
Leje, vask og levering af arbejdsbeklædning på vegne af institutioner primært under Københavns Kommune Sundheds- og Omsorgsforvaltning (SUF), Socialforvaltningen (SOF) og Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF).
Antallet af medarbejdere kan variere over året og ligeså fra år til år. Aftalen kommer til at gælde primært for følgende personalegrupper:
- Plejepersonale, inde og ude.
- Sygeplejersker, inde og ude
- Rengøringsmedarbejdere.
- Køkkenpersonale, i ældremadsproduktion og i skolemadsproduktion.
- Personale i Voksentandplejen (inde og ude)Fysioterapeuter/ergoterapeuter (inde og ude)
- Gartnere/servicepersonale/teknisk personale (inde og ude)
Kontrakten kan forlænges med op til 1x12 måneder.
Leje, vask, levering og servicering af overtøj til udekørende medarbejdere
Leje, vask, levering og servicering af overtøj til udekørende medarbejdere.
Kontrakten kan forlænges med op til 1x12 måneder.
Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned på plejecentre og decentrale enheder samt vask og levering af sengetøj/linned til plejecentre og decentrale enheder
Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned på plejecentre og decentrale enheder samt levering og vask af linned/sengetøj til plejecentre og decentrale enheder.
Kontrakten kan forlænges med op til 1x12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5 mio. for tingsskade og DKK 10 mio. ved personskade. Kravet er det samme uanset, om Tilbudsgiver byder ind på en, flere eller alle delkontrakter.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal som minimum svare til det krav der gælder for den eller de delkontrakter, Tilbudsgiveren byder ind på. Kravene er kumulative, hvilket betyder, at hvis der bydes ind på flere delkontrakter, svarer det samlede krav til summen af de delkontrakter der bydes ind på.
Delkontrakt Krav til årlig omsætning
Delkontrakt 1 19.000.000 kr.
Delkontrakt 2 1.000.000 kr.
Delkontrakt 3 15.000.000 kr.
Summen (alle 3 delkontrakter) 35.000.000 kr.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår skal som minimum svare til det krav der gælder for den eller de delkontrakter, Tilbudsgiveren byder ind på. Kravene er kumulative, hvilket betyder, at hvis der bydes ind på flere delkontrakter, svarer det samlede krav til summen af de delkontrakter der bydes ind på.
Delkontrakt Krav til årlig egenkapital
Delkontrakt 1 9.000.000 kr.
Delkontrakt 2 500.00 kr.
Delkontrakt 3 7.500.000 kr.
Summen (alle 3 delkontrakter) 17.000.000 kr.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 20% årligt. Kravet er det samme uanset, om Tilbudsgiver byder ind på én, flere eller alle delkontrakter.
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5 mio. for tingsskade og DKK 10 mio. ved personskade. Kravet er det samme uanset, om Tilbudsgiver byder ind på en, flere eller alle delkontrakter.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal som minimum svare til det krav der gælder for den eller de delkontrakter, Tilbudsgiveren byder ind på. Kravene er kumulative, hvilket betyder, at hvis der bydes ind på flere delkontrakter, svarer det samlede krav til summen af de delkontrakter der bydes ind på.
Delkontrakt Krav til årlig omsætning
Delkontrakt 1 19.000.000 kr.
Delkontrakt 2 1.000.000 kr.
Delkontrakt 3 15.000.000 kr.
Summen (alle 3 delkontrakter) 35.000.000 kr.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår skal som minimum svare til det krav der gælder for den eller de delkontrakter, Tilbudsgiveren byder ind på. Kravene er kumulative, hvilket betyder, at hvis der bydes ind på flere delkontrakter, svarer det samlede krav til summen af de delkontrakter der bydes ind på.
Delkontrakt Krav til årlig egenkapital
Delkontrakt 1 9.000.000 kr.
Delkontrakt 2 500.00 kr.
Delkontrakt 3 7.500.000 kr.
Summen (alle 3 delkontrakter) 17.000.000 kr.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 20% årligt. Kravet er det samme uanset, om Tilbudsgiver byder ind på én, flere eller alle delkontrakter.
En liste over de betydeligste leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med
angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Tilbudsgiver skal, for at blive erklæret som egnet til delkontrakt 1, opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 3 referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre levering af vaske og leje af arbejdsbeklædning, som er omfattet af kontraktens sortiment til offentlige kunder.
Der stilles følgende krav til referencerne:
At være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato
At leverancerne har været til offentlige kunder
At minimum 2 af referencerne skal have en størrelse svarende til minimum DKK 3 mio. eksklusive moms pr. år . pr. reference.
Tilbudsgiver skal, for at blive erklæret som egnet til delkontrakt 2, opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 1 reference inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre levering af vaske og leje af overtøj, som er omfattet af kontraktens sortiment til en offentlig kunde.
Der stilles følgende krav til referencen:
At være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato
At leverancen har været til en offentlig kunde
At referencen skal have en størrelse svarende til minimum DKK 250.000 eksklusive moms. pr. år.
Tilbudsgiver skal, for at blive erklæret som egnet til delkontrakt 3, opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 3 referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre levering af vaske og leje af sengetøj/linned til Plejecentre eller institutioner, samt vask af privattøj/sengetøj/linned for beboere på plejecentre eller institutioner, som er omfattet af kontraktens sortiment.
Der stilles følgende krav til referencerne:
At være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato
At leverancerne har været til offentlige kunder.
At minimum 1 af referencerne skal have en størrelse svarende til minimum DKK 5 mio. eksklusive moms. pr. år.
At mindst en reference skal vedrøre både vask/leje af sengetøj og linned til plejecentre eller institutioner og vask og levering af privattøj, sengetøj og linned for beboere på plejecentre eller institutioner.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. løn og arbejdstagerforhold. Kontrakten indeholder et CSR-bilag.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudsloven
§§ 135, 136 og 137 stk. 1 , nr. 1,2, og 7. (se herom i udbudsbetingelserne). Tilbudsgiver er
endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har
begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning
inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til Udbudslovens § 137,
stk. 1, nr. 3. Jf. afsnit 7.2.2 i Udbudsbetingelser skal Tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske
og finansielle formåen ved fremlæggelse af: - Kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det
relevante forsikringsselskab. - Revisionspåtegnet årsregnskab for de seneste 3 disponible
regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres omsætning fremgår. - Revisionspåtegnet årsregnskab for
de seneste 3 disponible regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres soliditetsgrad fremgår. Revisionspåtegnet årsregnskab for
de seneste 3 disponible regnskabsår, hvoraf Tilbudsgiveres egenkapital fremgår.
Hvis tilbudsgiveren ønsker at afgive tilbud på flere delkontrakter, men ikke opfylder de kumulative egnethedskarv for økonomisk og finansiel formåen, kan Tilbudsgiveren vælge at prioritere de afgivne tilbud.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk