Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Opdateringer
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har som følge af uhensigtsmæssigheder i kravspecifikationen valgt at annullere nærværende udbud.
Hovedeftersyn af Hirsholm
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
16287180
Lautrupbjerg 1
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Jens Vilhelm Rothe
E-mail: fmi-ja-s117@mil.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62898499.aspx
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62898499.aspx
Del II: Genstand
Hovedeftersyn af Hirsholm.
Opgaven vedrører et hovedeftersyn af Hirsholm. Opgaven omfatter bl.a. dokning og bundsyn, ud- og indvendige malerarbejder, reparations- og vedligeholdelsesarbejder på skrog og aptering samt generelle eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder af fartøjets mekaniske systemer og komponenter. Skibet er en glasfiber sandwich konstruktion og har hjemhavn i Frederikshavn. Skibet er til rådighed for eftersyn i perioden fra den 4.4.2017 til den 18.5.2017.
Se afsnit II.1.4).
FMI har besluttet sig for, ikke at opdele kontrakten i delkontrakter, da udbuddet er så begrænset i omfang, at yderligere opdeling ikke er relevant.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er ikke krav om nogen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Der gøres opmærksom på, at kontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger leverandøren at sikre, at både egne samt eventuelle underleverandørers medarbejdere har løn og arbejdsvilkår, der i henhold til en gældende overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres. Leverandøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en manglende overholdelse kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af kontrakten ved misligholdelse af arbejdsklausulen.
Del IV: Procedure
Åbningen finder sted umiddelbart efter udløb af fristen.
Tilbudsgiver an ikke få adgang til åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde Det Fælles Europæiske Udbudsdokument i elektronisk form. FMI har med udbudsmaterialet gjort Det Fælles Europæiske Udbudsdokument tilgængeligt for tilbudsgiverne via en xml-fil. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udfærdiget en vejledning til udfyldelsen af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument, der kan findes på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160916%20ESPD%20saadan%20virker%20det.pdf Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, skal der udover for tilbudsgiver også udfyldes et eksemplar af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument for hver enkelt enhed, som tilbudsgiver baserer sig på. Tilsvarende ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal hver enkelt deltager udfylde et eksemplar af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal den formodede vindende tilbudsgiver dokumentere oplysningerne i Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. FMI vil fastsætte en passende tidsfrist til indsendelse af dokumentationen. Hvis tidsfristen ikke overholdes, kan FMI ikke tildele kontrakten til den pågældende tilbudsgiver. FMI er forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, hvis denne er omfattes af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven (lovbekendtgørelse nr. 1564 af 15.12.2015) §§ 135-136. FMI skal undlade at udelukke en tilbudsgiver, hvis denne fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig, selvom denne er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde i §§ 135-136, jf. udbudsloven § 138. FMI kan kun udelukke en tilbudsgiver, hvis FMI har meddelt tilbudsgiver, at denne er omfattet af en udelukkelsesgrund, og tilbudsgiver ikke inden en passende frist efter tilbudsfristens udløb har forelagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed. FMI henviser til udbudsloven § 138, stk. 3, fsva. hvad der kræves af tilstrækkelig dokumentation. FMI henleder opmærksomheden på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske, jf. udbudsloven § 136.
Tilbudsgiver skal i Det Fælles Europæiske Udbudsdokument udfylde:
— Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør
— Del III, A: Udelukkelsesgrunde — Grunde vedrørende straffedomme
— Del III, B: Udelukkelsesgrunde — Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
— Del III, C: Udelukkelsesgrunde — udelukkelse pga. interessekonflikt, udelukkelse pga. konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse og udelukkelse pga. afgivelse af groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller ikke at være i stand til at fremsende supplerende dokumenter
— Del IV, B: Økonomisk og finansiel formåen nr. 6) — finansielle nøgletal
— Del IV, C: Teknisk og faglig formåen nr. 1c) — referencer.
Ad pkt. III.1.2) Økonomisk og finansiel formåen og pkt. III.1.3) Teknisk og faglig formåen.
Såfremt en tilbudsgiver i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel og teknisk, faglig formåen ønsker at basere sig på andre enheders kapacitet, skal tilbudsgiver bevise overfor FMI, at tilbudsgiver råder over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelsen af kontrakten, f.eks. ved indlevering af en juridisk bindende støtteerklæring. I tillæg hertil skal den støttende enhed udfylde et eksemplar af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument.
FMI forbeholder sig retten til — men er ikke forpligtet til — at følge proceduren i udbudsloven § 159, stk. 5, hvis tilbudsgivers tilbud ikke opfylder de formelle krav i udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk