Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204948&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Opdateringer
Linære acceleratorer og tilhørende udstyr
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Tania Sørensen
Telefon: +45 61137936
E-mail: taus@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Del II: Genstand
Linære acceleratorer og tilhørende udstyr
Der udbydes.
- 3 lineære acceleratorer,
- 2 lineære acceleratorer som option,
- Alle nødvendige opgraderinger af eksisterende systemer og nødvendige licenser,
- Den nødvendige software og hardware opgradering af det eksisterende onkologi-informationssystem (OIS) og dosisplanlægningssystem (TPS),
- Funktionalitet til at udføre komparativ protondosisplaner,
- Aftale om hardware og software opgraderinger af IT-systemer for såvel de lineære acceleratorer som OIS og TPS,
- Udskiftning af afdelingens BrainLabs ExacTrac system med Robotics couch, der anvendes som patientpositioneringssystem enten alene eller i kombination med acceleratorernes indbyggede IGRT-systemer til den nyeste version af hardware og software.
Der udbydes 3 lineære acceleratorer til Region Nordjylland, som betjener 600 000 indbyggere. Der leveres cirka 22 000 eksterne strålefraktioner om året, hvoraf en stor del er billedvejledte højkonforme behandlinger med IMRT teknik. Det svarer til, at der i 2016 blev udarbejdet omkring 1600 dosisplaner.
Løsningen i dette udbud skal indeholde den nyeste og bedste teknologi inden for strålebehandling.
Leverancen skal tillige omfatte samtlige nødvendige opgraderinger af eksisterende systemer og nødvendige licenser til effektiv planlægning og levering af den mest moderne, højkonforme og adaptive behandling rettidigt til alle regionens patienter således, at regionen også i årene fremover kan tilbyde behandlinger af højeste kvalitet. I leverancen er derfor også inkluderet den nødvendige software og hardware opgradering af det eksisterende onkologi-informationssystem (OIS) og dosisplanlægningssystem (TPS).
Idet der fremover skal udføres komparative protondosisplaner skal denne funktionalitet også inkluderes.
I udbuddet indgår også en aftale om hardware og software opgraderinger af IT-systemer for såvel de lineære acceleratorer som OIS og TPS for at sikre, at regionen fremadrettet kan tilbyde leverandørens mest avancerede, automatiserede og sikre behandlinger til patienterne.
Afdelingen anvender BrainLabs ExacTrac system med Robotics couch som patientpositioneringssystem enten alene eller i kombination med acceleratorernes indbyggede IGRT-systemer. Udbuddet omfatter derfor også en udskiftning af disse systemer til den nyeste version af hardware og software.
I 2020 flytter hovedparten af Aalborg Universitetshospital til det nyopførte Universitetshospital (NAU) i Aalborg Øst. Stråleterapien planlægges udflyttet gradvist gennem opdrift på NAU efterhånden som de to sidste acceleratorer på nuværende matrikel skal udskiftes – forventeligt i årene 2020-2023. Der udbydes derfor også optioner på disse acceleratorer.
Uddannelsesoptioner, jf. Vilkår for uddannelsesoptioner (Bilag 4) og pkt. 15.
Serviceoptioner for både acceleratorer og non-gantry image guided system, jf. Vilkår for serviceoptioner (Bilag 5) og pkt. 19.
Reservedele, jf. pkt. 5.3.3.
Patient ID system jf. Kravspecifikation (Bilag 1).
Mulighed for at erstatte standard MLC med HD_MLC til mindre læsioner.
Samarbejdsaftale jf. Kravspecifikation (Bilag 1).
2 acceleratorer til NAU
2 BrainLab Exacttrac system eller lignende til NAU
2 LAP Apollo Next Generation laser systems eller lignende til NAU.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det bemærkes, at de udelukkelsesgrunde, som finder anvendelse i nærværende udbud, er de grunde, der nævnes i ESPD del III. Såfremt Tilbudsgiver svarer "ja" til et eller flere punkter i ESPD del III, er Tilbudsgiver således omfattet af en udelukkelsesgrund, og tilbuddet vil derfor som udgangspunkt ikke komme i betragtning.
Dog bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000,00 DKK eller derover.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde omfatter eksempelvis de tilfælde, hvor Tilbudsgiver har endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller handlinger med forbindelse til terror, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt børnearbejde og andre former for menneskehandel. Det samme gælder, hvis en person, der er medlem af Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter, eller hvis en person med beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter. Disse udelukkelsesgrunde gælder i 4 år fra datoen for dommen eller bødeforlægget.
Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, men har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiver til trods herfor er pålidelig, jf. Udbudslovens § 138, vil tilbuddet dog alligevel blive taget i betragtning.
Der henvises herudover til Udbudslovens bestemmelser (i §§ 135-137) for den endelige og fuldstændige ordlyd af de bestemmelser, der ligger til grund for de udelukkelsesgrunde, der er angivet i ESPD. De frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 er alene gældende i det omfang, dette fremgår af ESPD.
- Konkurs,
- Insolvens,
- Tvangsakkord uden for konkurs,
- En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret,
- Aktiver, der administreres af en kurator,
- Erhvervsvirksomheden er indstillet.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning:
1. Referenceliste: Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år fra et land i EU. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af lineære acceleratorer og tilhørende udstyr til et hospital.
I ESPD del IV skal Tilbudsgiver angive oplysninger om kontaktperson og beskrivelse af leverancens omfang vedrørende ovenstående minimumskrav.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for, at Tilbudsgiver kan overvære åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://www.erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
”Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4
Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0. ”.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk