Kina bliver andet hjemmemarked
Danfoss-koncernen satser på Kina som det næstvigtigste marked efter Europa.
- Målet, der efter vores egen opfattelse er ambitiøst, er at femdoble vores salg i Kina i løbet af de næste ti år, siger Danfoss’ adm. direktør Jørgen Mads Clausen til Dagbladet Børsen.
Koncernen sælger i øjeblikket for mere end trekvart mia. kr. på det kinesiske marked, og en femdobling svarer til, at koncernen i 2014 vil sælge for op mod 4 mia. kr. på det store marked med mere end 1,3 mia. indbyggere.
- Vi har sat gang i et drømmeprojekt i Kina på alle vores forretningsområder. Vi skal op og have en markedsandel på mere end 20 pct. Nøjagtig som vi har det i Europa. Det er vores klare mål, at Kina skal udvikle sig, så vi inden for de næste 10 år kan betegne Kina som vores andet hjemmemarked, pointerer Jørgen Mads Clausen overfor Dagbladet Børsen.