HI 2013: Et lille stykke Kina i hal J
Outsourcing til Kina er ikke længere blot et spørgsmål om at importere billige komponenter til Danmark. Stadig flere virksomheder vil sælge deres produkter lokalt, melder B2B Link China.
- Vi kan mærke, at der er nogen, der gerne vil ud og producere i Kina med henblik på at betjene et voksende kinesisk marked. Kineserne vil ikke længere acceptere dårlige produkter. Det betyder meget for kineserne, at de kan vise deres velstand, og derfor er der et marked for danske virksomheder, forklarer Claus Tolstrup Nielsen fra B2B Links China.
- For få år siden var vi rigtig bange for kineserne og for, at de ville tage vores arbejdspladser. Der er selvfølgelig også flyttet titusinder af industriarbejdspladser derud, men nu går det lidt den anden vej med vores eksport til Kina, der også giver nye arbejdspladser i Danmark, fortsætter han.
10.000 kvadratmeter fabrik under opførelse
På HI 2013 vil han både sætte fokus på, at B2B Link China kan fungere som direkte underleverandør for danske virksomheder, men også at man som virksomhed kan leje sig ind hos B2B Link China og herefter drive egen fabrik.
- Vi har selv ca. 5.000 kvadratmeter produktion, men ejer i alt fem fabrikker. Vi er nu gået i gang med at opføre en sjette fabrik på 10.000 kvadratmeter, og når den står færdig, ejer vi mere end 25.000 kvadratmeter fabrik derude, hvoraf det meste er lejet ud til danske kunder, siger Claus Tolstrup Nielsen.
Stille start på messen
Virksomhedens stand er placeret på Subsupplier-messen i hal J, og her kunne aktiviteten godt have været større, hvis det stod til Claus Tolstrup Nielsen.
- Jeg synes det har været lidt stille, men vi var også lidt sent ude med vores tilmelding til messen, så vi ligger i et hjørne af hallen, hvor der ikke er så meget trafik. Men dem der kommer forbi, dem har vi en god dialog med, fortæller han, og slutter:
- Hvis vi kan få et par gode kontakter, der kan blive til kunder inden for en overskuelig fremtid, så har messen været en succes. Men derudover er vi her jo også for at vise flaget og opbygge et forhold til kunderne.