Global trend giver tocifrede vækstrater hos dansk producent af staldudstyr
Interessen for bæredygtighed og øget dyrevelfærd er stigende. Det betyder blandt andet, at forbrugere i stigende grad vælger rødt kød fra og kyllingekød til, da sidstnævnte er mindre CO2-belastende. Samtidig stiller de krav om bedre forhold for kyllingerne. Det skriver Erhverv+.
Det er sød musik i ørerne hos Ølgod-virksomheden Landmeco, der producerer udstyr til fjerkræstalde. Begge tendenser øger nemlig efterspørgslen efter de vestjyske produkter.
- Det rykker noget, når de store virksomheder og offentlige køkkener, stiller krav om produkter med dyrevelfærds-mærkning og en bedre klimaprofil. Det betyder noget, når de store aktører inden for fastfood eller supermarkedskæder vælger kyllingekød med højere standarder, for så påvirker det hele markedet, siger Hans Klemmensen, salgsansvarlig for det danske marked hos Landmeco, til Erhverv+.
Af samme grund forventer han en vækst på 10-20 procent i 2025 og 2026 hos Landmeco.