23948sdkhjf

Dansk teknologivirksomhed udvider samarbejde Tysklands største mejerikoncern

Efter en succesfuld testperiode lander Q-Interline det første salg af virksomhedens Dairyquant GO mælkeanalysator til måling af komplekse iscremeprodukter hos Tysklands største mejerikoncern.

Samarbejdet med mejerikoncernen startede tilbage i 2017, hvor de købte det første Insight Pro inline-målesystem til mozzarella-produktion. Koncernen har efterfølgende købt yderligere systemer til måling af ost og valle og har desuden købt laboratorieanalysator til måling af ost. Med salget af Dairyquant GO-mælkeanalysator manifesterer Q-Interline samarbejdet med mejerikoncernen.

- Det er enormt vigtigt, at vi har fået hul på salget af vores unikke mælkeanalysator hos denne kunde, som er den største mejerikoncern i Tyskland med et betydende millionpotentiale årligt. Tyskland er et meget konservativt marked, men når man som leverandør først er kommet ind i varmen, så er det væsentligt lettere at udbygge salget derfra, udtaler CEO, Martin Roithner Henriksen i en meddelelse til First North-børsen, hvor Q-Interline er noteret.

- Vi har udover den konkrete ordre på Dairyquant GO-systemet samtidig en test kørende på et andet af mejerikoncernens produktionssteder, hvilket vi ligeledes forventer os meget af, tilføjer han.

Måling af flydende mejeriprodukter kan være kompleks, især hvis der er stor variation på de forskellige flydende produkter. Iscreme varierer meget både i konsistens og i råvarer, og det stiller store krav til måleudstyret at måle på veganske og animalske råvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047