23948sdkhjf

DK-seals bliver total-leverandør

Den fynske producent af tætninger og pakninger udvider sortimentet og vil fremover også forhandle et stort udvalg af standardvarer. Tiltaget skal udmønte sig i en større markedsandel.
Stigende efterspørgsel og ambitioner om vækst har fået pakningsproducenten i Ringe til at udvide produktpaletten. Fremover bliver der ikke kun produceret efter ordre, men også fokuseret på salg af hyldevarer. Direktør Ulrik Olling siger:

- Det giver os selvfølgelig flere muligheder. Det er stadig de specialfremstillede emner, der vil fylde mest omsætningsmæssigt, men vi vil give kunderne mulighed for at købe alle deres tætninger her i huset. Det er en fordel for både dem og os.

Klar til næste skridt
Udover efterspørgslen fra eksisterende kunder, er det også forretningsmulighederne fremadrettet, der har fået virksomheden til at udvide sortimentet. Den positive vækst skal fortsættes, og en større del af markedet kan kun opnås med et bredt udvalg af produkter. Ulrik Olling forklarer:

- Vi har altid været skarpe på vores egen-produktion, men vi vil have en større andel af det samlede salg i Danmark. Mange virksomheder vil gerne holde sig til en leverandør, og der er vi indtil nu kommet til kort, da vores udvalg af standardtætninger nærmest har været ikke-eksisterende, siger ejeren og tilføjer, at man vil samarbejde med både danske og udenlandske leverandører for at kunne tilbyde det mest alsidige produktprogram.

DK-seals er et af de få danske firmaer i branchen, der selv producerer på specialbyggede CNC-maskiner. Målgruppen er et bredt udvalg af virksomheder i industrien med behov for tætninger og pakninger til maskiner og cylindre. Siden Ulrik Olling overtog Serman & Tipsmarks pakningsproduktion i 2011 er det gået støt fremad, og det var det uudnyttede potentiale, som fik fynboen til at købe virksomheden efter at have været afdelingsleder samme sted i årene før.

- Både den tekniske og praktiske indsigt var her i forvejen. For at komme videre handlede det om, at fokusere mere på kunderne og få fortalt, hvor konkurrencedygtige vi var på både pris og leveringstid. Det er lykkedes, og vi er kommet langt på under tre år. Nu skal vi tage næste skridt op ad stigen, slutter Ulrik Olling.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079