Russisk succes for J. Hvidtved Larsen
Slamsuger-producenten ligger lige nu med vækstrater på 20 procent på det russiske marked.
Blandt disse er J. Hvidtved Larsen, der de sidste tre år har satset målrettet på at komme ind på det russiske marked.
Det har Silkeborg-virksomheden gjort så godt, at man har erobret en markedsandel på 5-10 procent. Det svarer til, at man har solgt mere end 180 slamsugere til 2,5 mio. kr. stykket de seneste år.
Virksomhedens områdemanager for Central- og Østeuropa, Olga Heckmann, forklarer til Børsen, at J. Hvidtved Larsens slamsugere er faldet i russernes smag, fordi én bil kan klare de opgaver, man normalt skal bruge to biler til.
- Det russiske marked er blevet et fokusmarked for os nu, og vi ser meget positivt på det, siger hun til Børsen.
I 2014 forventer J. Hvidtved Larsen at sælge 20-25 slamsugere i Rusland, og i 2015 forventer man en vækst på yderligere 20 procent.