23948sdkhjf

Lego har verdens bedste image

I en nyligt offentliggjort undersøgelse topper Lego listen over verdens virksomheder, når det gælder image.
På trods af, at virksomheden har været igennem en række turbulente år har Lego stadig et brand, som vækker misundelse verden over. I hvert fald offentliggjorde Forbes en undersøgelse udarbejdet af Reputation Institute, og dommen er klar – danske Lego stryger ind på førstepladsen foran internationale mastodonter som IKEA, Nokia og Disney. Det skriver Børsen tirsdag.

- Det er resultatet af den lange arv, der er bygget op over 75 år. Uanset vores problemer de sidste par år, så er der nogle solide gulvbrædder under Lego. Men det er godt med opbakning, og jeg ser det som et resultat af den disciplin over for vores kerneprodukter, vi nu er vendt tilbage til, forklarer administrerende direktør i Lego, Jørgen Vig Knudstorp til Børsen.

Professor ved CBS og partner i Reputation Institute, Majken Schultz, konkluderer, at førstepladsen er et udslag af den store opbakning, virksomheden har haft i befolkningen på trods af de mange problemer, der har præget Lego i de seneste år.
Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.146