Dana Lim styrker kinesiske aktiviteter
Rune Lillelund tiltrådte den 1. juni 2011 som ny direktør for Dana Lims kinesiske aktiviteter, og han har sat gang i en større udvidelse med en række lokale salgs set-up. Netværk og lokale salgsagenter er ifølge ham en vigtig del af vejen ind på det enorme kinesiske marked.
Kender kinesisk forretningskultur
Med ansættelsen af Rune Lillelund har virksomheden fået en mand i spidsen, der har haft Kina som base gennem de sidste syv år og derved har et indgående kendskab til det kinesiske marked.
- Kina er et meget specielt marked, da man skal have de rigtige relationer for at kunne lave forretning herude. Netværk er utroligt vigtigt, og derfor har vi fra starten haft stor fokus på at ansætte de rigtige folk til vores team, så har vi et solidt fundament, som vi kan udvikle ud fra.
Virksomheden vil i fremtiden satse på at have lokale salgsagenter i de større byer.
- Vi er i gang med at skabe en mere omfattende salgsplatform via agenter, som gør det muligt for os og nå ud til kunder i et mere bredt omfang end hidtil. Lige nu fokuserer vi på at implementere de første nye salgsafdelinger, og når det fungerer, så vil vi udvide ud fra denne skabelon.
Den primære målgruppe for Dana Lim er producentvirksomheder, der eksporterer til vesten, eksempelvis møbelbranchen, vindmølleindustrien, gulvbranchen, komponenter til vinduer og lignende.
- De kinesiske firmaer har ofte lokale præferencer for kvalitet og pris, hvilket naturligvis betyder en skærpet konkurrence for Dana Lims produkter på det lokale marked. I takt med udviklingen i Kina regner vi med, at det i fremtiden også vil blive et attraktivt marked for vores produkter. For kineserne kender godt Danmark, og vi har et godt brand danske produkter er et kvalitetsstempel.mola