23948sdkhjf

Danske vindmøllevirksomheder jagter nye markeder

Ekspansionsplanerne ligger klar hos Danmarks største vindmøllevirksomheder, og det indebærer en kraftig udvidelse på nye markeder.
Hos Siemens Wind Power i Brande har man som erklæret mål at blive verdens tredjestørste vindmølleleverandør, og det kræver kraftig ekspansion uden for USA og England, der hidtil har været de primære markeder. Derfor går man i første omgang målrettet efter at øge salget i Centraleuropa samt sydeuropæiske lande som Frankrig Italien og Tyrkiet. Det skriver Børsen.

Hos konkurrenten Vestas er det også målet at øge markedsandelen, og som markedsleder er man allerede til stede i en mængde lande i Europa, Asien og Nordamerika. Men også Vestas forventer at der er tiltag på vej, der kan mangedoble efterspørgslen efter den miljøvenlige teknologi i lande, der ikke p.t. er oversået med vindmøller.

Hos vingeproducenten LM Glasfiber tumler man også med ekspansionsplaner. For øjeblikket satser man hårdt på USA, hvor man er i gang med at bygge en ny fabrik i Arkansas, der på sigt kan blive koncernens største. På længere sigt er det dog helt andre markeder, der kan blive interessante.

- Det, vi ser i øjeblikket, er, at de fleste lande viser en stærkt stigende interesse for vindenergi, og hvad vindenergi kan. Jeg forventer, at mange flere lande i fremtiden vil implementere en stor del vindenergi i deres selvforsyning, og vi ser spirende markeder i både Sydamerika, Mellemamerika og også Mellemøsten og i Afrika, udtaler kommunikationschef Steen Broust Nielsen fra LM Glasfiber til Børsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.247