23948sdkhjf

Vestas mister markedsandele

Vestas holder fast i, at fremtidens kunder vil have store møller. Det koster markedsandele på den korte bane.
Hos Vestas har man en ambition om at få en andel af verdensmarkedet på 30-32 %, men der er et stykke vej, før den ambition bliver til virkelighed. For øjeblikket sidder den danske markedsleder nemlig ”kun” på ca. 25 % af markedet, men ifølge EPN skyldes det, at man har valgt en strategi om at satse på møller større end 1 MW, mens konkurrenterne lystigt sælger ud af de mindre.

Og for senior analytiker i Danske Equities, Henrik Breum, er det den helt rigtige strategi. I dag sidder Vestas på salget af 70 % af alle møller på 2 MW, og det er et marked, der vil blive udvidet voldsomt i de kommende år.

- Om 3-5 år tror jeg, at hovedvægten af markedet vil ligge på de store møller, udtaler Henrik Breum til EPN.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.159