23948sdkhjf

Vestas er løbet ind i den kinesiske mur

Serviceforretningen i Vestas sprudler. Men ikke i Kina, hvor den danske vindmøllegigant fortsat kæmper med at banke rust af salgstallene.
Det skriver Finans tirsdag.

- Vi ser stadig det kinesiske marked være anderledes i forhold til de fleste af vores andre markeder, siger Christian Venderby, servicedirektør og ansvarlig for Global Service med direkte reference til topchef Anders Runevad.

Netop Runevad søsatte sidste år et angreb på det kinesiske vindmøllemarked blandt andet for at få flere kunder til at forlænge deres servicekontrakter. Alligevel endte 2014 med blot 49 procent gentegnede kontrakter i Asien, der domineres af det kinesiske marked, mens tallet for Vestas under et var 72 procent anført af Europa og Afrika med 80 procent.

Et af Vestas-midlerne til at puste nyt liv i servicebutikken i Kina er brugen af skræddersyede løsninger. Et tiltag som andre industrigiganter har bragt i spil, fordi kinesiske kunder er meget fokuseret på pris.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.267