Dacapo: Kvalitetskontrol fjerner grimme slagsmål
Nyoprettet afdeling har fokus på kvalitet hos stålgrossisten.
Dacapo har derfor placeret to medarbejdere og en kvalitetschef til at udtage stikprøver af alt materiale, der ankommer til det store lager i Hårup tæt ved Silkeborg og fittingslageret i Helmond, Holland.
- Vi er den eneste grossist i DK, der har en kvalitetsafdeling. For fire år siden havde vi ingen indgangskontrol, og i dag står der to mand og kontrollerer, fortæller administrerende direktør Kristian Sylvest.
- Kvalitetskontrollen gør, at kunderne er sikre på, at de kan bruge varerne med det samme, de bliver leveret.
Undgår slagsmål om regningen
Det øgede fokus på kontrol er opstået, fordi virksomheden arbejder fokuseret på at eliminere reklamationer, som kan trække dybe spor mellem kunden, Dacapo og stålproducenten.
- Dacapos største reklamationer og grimmeste retssager er kommet af, at vores værker har leveret noget, der ikke har svaret overens med, hvad vores kunder vil have. Samtidig har vores indgangskontrol tidligere ikke været på det niveau, som det burde. Som en reaktion på, at vi aldrig skal ind i den gynge igen, har vi oprettet kvalitetskontrollen, siger Kristian Sylvest.
- Hvis der er noget, der gør ondt, er det at slås om en regning, ingen vil have. Det gør ondt på alle.
Læs brancheanalysen:
Det fremgår af brancheanalysen, som omfatter:
• Dacapo Stainless A/S
• Damstahl A/S
• Inox Stål Handelsselskab A/S
• Lemvigh-Müller A/S
Læs også, hvordan stålgrossisterne skaber luft på bundlinjen:
Stålgrossisterne vrider sig fri af priskrig
Nedgang truer stålgrossister efter jubelår
Ståldirektørerne forventer ikke at kunne leve op til sidste år, hvor alle fire aktører forbedrede bundlinjen med tocifrede millionbeløb.Det fremgår af brancheanalysen, som omfatter:
• Dacapo Stainless A/S
• Damstahl A/S
• Inox Stål Handelsselskab A/S
• Lemvigh-Müller A/S
Se nøgletal for branchen her
Læs også, hvordan stålgrossisterne skaber luft på bundlinjen:
Stålgrossisterne vrider sig fri af priskrig