Få opskriften: Sådan vinder du prestigefyldte priser og kunder
Thomas Visti fortæller om succesformlen for den danske robotproducent MiR.
Det budskab er allerede gået rent ind hos blandt andre Flextronics, BMW, Volkswagen, Audi, Continental, Arla og Airbus, der alle ser rig mulighed for at optimere deres interne transport med den fleksible fynskproducerede robot. Desuden har flere danske hospitaler indkøbt MiR100-robotter.
Samtidig oplever MiR så massiv global interesse for MiR100, at virksomheden, længe før det var planen, har fået forhandlere og kunder i både Asien, Australien og USA.
Thomas Visti har en fortid i en anden fynsk succesvirksomhed, Universal Robots, hvor han på bare fem år som CCO stod i spidsen for at løfte salget fra 3 mio. kr. til 135 mio. kr. Også her oplevede Thomas Visti og kollegerne at modtage anerkendte priser i ind- og udland og statuetter for produkterne. I alt har Universal Robots 16 statuetter stående.
Præcis hvilke elementer han oplever som afgørende for at vinde både priser og kunder og markedsandele, fortæller Thomas Visti om i sit oplæg, der finder sted 11. november hos toiletproducenten IFÖ. Det foregår som et led i en inspirationstur i Sverige den 10. og 11. november arrangeret af DIRA (Dansk Robot Netværk). På turen besøger deltagerne udover IFÖ også Axelent og Troax. Tilsammen har disse tre investeret over 100 mio. kr. i nye robotanlæg de seneste fem år.
Turen har fokus på svejsning, selvkørende robotter, flow, Lean, processer, sikkerhed og ikke mindst automatisering.
Læs mere om turen på Diras hjemmeside .