Dal-bo er tilfreds trods tilbagegang
Maskinproducenten holder omsætningen med øget salgsindsats i et faldende marked.
- Vi synes, at det gik fornuftigt, hvis vi tager branchens situation i betragtning. Det danske marked er ret hårdt ramt, og derfor har vi brugt mange ressourcer på at være mere aktive på eksportmarkederne. Her har vi hentet det, som vi har tabt på omsætningen i Danmark, siger Kaj Pedersen, administrerende direktør og ejer.
Mere aktive på eksporten
Dal-bos største eksportmarkeder er England, Tyskland og Frankrig. Og på det store franske marked har producenten ændret sit salgssetup.
- Vi har selv ansat en franskmand, hvor vi tidligere har haft en importør. De franske landmænd har også været presset, men i og med at vi har sat ekstra ressourcer på, har det også givet øget salg. Konkurrencen er hård, og derfor skal man være mere aktive i markederne. Så er der også chancer for at tingene lykkedes, forklarer direktøren.
God start på 2016
Direktøren fortæller, at det nye regnskabsår er kommet godt fra land. Ordrebeholdningen er på nuværende tidspunkt større end på samme tidspunkt for et år siden.
- Vi er kommet virkelig godt fra start i 2016, og vi forventer en stigende omsætning, fordi vi har sat ekstra salgsressourcer på, siger Kaj Pedersen.