Robot-bagmand afviser overbetaling
Kurator arbejder på opgørelsen af konkursboet efter den odenseanske robotkonference Robobusiness Europe.
I den forbindelse har kurator Gert Nissen fra Lett Advokater udbedt Blue Ocean Robotics dokumentation for, hvorfor firmaet har taget 3,2 mio. kr. for arbejde med at arrangere messen. Udgiften skulle være afholdt i robotfirmaet inden messeaktiviteterne blev overført til det dengang nystiftede selskab - og senere hen konkursramte - Robobusiness Europe ApS i oktober 2015. Det skriver fyens.dk
Claus Risager, direktør i Blue Ocean Robotics og tidligere bestyrelsesformand i Robobusiness Europe, bekræfter tallet, som svarede til tre medarbejdere på fuld tid i de to år, de havde arbejdet med robotmessen.
Konkursen i Robobusiness Europe Robobusiness-konceptet er skabt af det amerikanske selskab EH Publishing, som sammen med den odenseanske robotvirksomhed Blue Ocean Robotics stiftede selskabet Robobusiness Europe, der stod bag konferencen i Odense. Direktør Marianne Andersen ejede ligeledes 4 procent af selskabet. |
I stedet peger han fingrer ad ledelsen i Robobusiness Europe ApS.
- Der bliver givet nogle alt for store rabatter til både gæster og sponsorer og lavet nogle enormt store og forpligtende aftaler med tre hoteller i Odense. Det er den egentlige hovedårsag til, at selskabet ikke overlevede. Så det synes jeg også, at kuratoren burde interesse sig for, siger Claus Risager til fyens.dk.
Den konkursramte messes direktør, Marianne Andersen, ankerkender overfor fyens.dk fejlen med hotel-aftalerne, men ikke, at det var årsagen til konkursen. Omvendt kan hun ikke få det til at stemme, at der skulle være lavet arbejde svarende til tre fuldtidsmedarbejdere i to år.
Originalartikel: http://www.fyens.dk/indland/Hvorfor-beholdt-I-32-millioner-Kurator-rejser-alvorlige-spoergsmaal-mod-robotvirksomhed/artikel/3109468