Lego har fået fat
Efter et par katastrofale år er Lego igen på rette kurs. Legetøjsgiganten har taget godt hul på 2006, og i morgen fremlægger koncernen sit seneste årsregnskab, der er ventet med spænding.
Legetøjskoncernen har netop været på legetøjsmesse i Nürnberg og er i disse dage på messe i New York, hvor Lego præsenterer 150 nye produkter.
Messerne i Tyskland og USA er verdens største legetøjsmesser og indtil videre er Legos nye produkter blevet modtaget med begejstring.
- Vi har haft en fantastisk god messe og har fået bekræftet, at vi gør rigtigt i at satse på kerneprodukterne, siger Henrik Poulsen, adm. direktør for Lego på en række markeder fra Asien til Europa, til Dagbladet Børsen om messen i Nürnberg.
Lego er i dag markedsleder i USA for konstruktionslegetøj til drenge og også flere steder i Europa har Lego taget førertrøjen, blandt andet i Tyskland, der er det største europæiske marked.
I morgen kommer regnskabet for 2005, og der har længe været gisninger om, hvor godt Lego har klaret sig sidste år.
Alt tyder på, at det er gået overraskende godt, og at resultatet er mindst dobbelt så godt som de 200 millioner kroner, Lego tidligere har meldt ud.