IPL jagter kunder i automobilindustrien
Den familieejede IPL Group er kommet godt ind i varmen hos en række af de store spillere inden for automobilindustrien. Med et særligt kvalitetscertifikat fortsætter IPL virksomhederne nu mere målrettet med at få kontakt til flere attraktive kunder.
Kvalitetscertifikatet har været et krav for at kunne arbejde sammen med spillere som Caterpillar, Volvo og Scania, og det kan nu hjælpe virksomheden ind i varmen hos en række nye kunder. Det skriver dagbladet Børsen i dag.
Arbejdet med at opnå automobilindustriens kvalitetscertifikat – TS 16949 – blev indledt i januar måned 2004, og ifølge kvalitetschef Gitte Nielsen er det nu en udfordring at beholde det. Det stiller store krav til styringen af
alle processer og til arbejdet med løbende forbedringer.
- Vi bevæger os i retning af mere forædlede og komplekse produkter. Tidligere lavede vi standardprodukter, men nu er det mere totalløsninger, vi leverer. Det er simpelthen nødvendigt, hvis vi skal klare os over for kineserne. Så vi fortsætter ad dén vej, understreger direktør Aage Øllgaard.
IPL Group består af et jernstøberi, der støber cirka 15.000 ton om året, en transmissionselementvirksomhed, en maskinfabrik samt en tank-produktion. På disse produktionsanlæg bearbejdes emner i jern, stål, aluminum
og plast.