23948sdkhjf

Lego har stor fremgang i Europa

Lego sælger stort ud af de klassiske lego-produkter på hovedmarkederne i Europa. Året ender med en salgsvækst på over 50 pct., røber topchef Jørgen Vig Knudstorp.
Lego Duplo, Lego Technic og Lego City sælger som aldrig før på de væsentligste kernemarkeder i Europa. Det skriver Berlingske Business i dag.

- Vi oplever en markant fremgang for vores kerneforretning. Når vi ser på salget ud af butikkerne, ligger fremgangen for Duplo, Technic og City alle på plus 50 procent. For Mindstorm er tallet 150 procent. Det er en meget glædelig udvikling, at salget vokser på vores kerneprodukter. Det giver en sundere portefølge, siger Legos topchef, Jørgen Vig Knudstorp til avisen.

Fremgangen er først og fremmest hentet i Norden, Tyskland, Frankrig samt Belgien, Holland og Luxembourg.

Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094